USCH.

Jag kan inte hjälpa att bli förbannad när jag ser folk som på fullaste allvar tror att djur inom köttindustrin mår bra. Att ingen lider av att de äter sina köttbullar med potatismos till.

Kon lider av systematiska insemineringar, och slaktas vanligtvis efter fem år, då de inte orkar stå på sina ben längre, av utmattning. Under sin livslängd har hon fått föda ett barn var nionde månad, som sedan tagits ifrån henne precis efter födseln.
Kalvar slits, strax efter födseln, ifrån sina mödrar för att fjättras fast så de inte kan röra sig. Alla vet ju att djur som rör sig mycket bildar muskler, och det ska inte kalvkött ha.
Bara för att du vill ha kons mjölk till ditt potatismos.
Kycklingar mals ned levande, hönor sitter i burar de inte kan röra sig i och blir ofta skållade i hett vatten levande och fullt medvetna om vad som händer, bara för att du tycker det är jobbigt att baka utan ägg, trots att det finns billigare alternativ.
Kor och grisar (och många andra arter) blir betraktade som produkter, inte som levande, kännande individer. Dessa djur har i regel aldrig blivit klappade, eller ens fått sina grundläggande behov tillfredställda. Stereotypiska beteenden är ju ett klart tecken på psykisk ohälsa. Grisarnas svansbitande, bölder, infektioner och att med blödande sår ligga och kräla i avföring är inte så hygieniskt va?
Det är vad du äter.
Äter du kött, stödjer du den fascistiska industrin som slaktar hundratusentals, om inte miljontals individer varje dag.
Tänk även på att om du dricker mjölk eller äter ägg, stödjer du också köttindustrins hungriga käftar.

Earthlings <3
Se den, och våga bara påstå att ingen lider av att du äter kött.
Se den, och tänk efter.



Kommentarer
Postat av: FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo

sv; det var skrivet ur ett "extremt" perspektiv

2011-05-07 @ 07:23:14
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: Molly Bergström

Morrn morrn!

Haha, jag antar att det bara är jag som är vaken just nu? ;)

Hoppas du får en jätte bra lördag iallafall :D

Kram kram kraaaaaaaaam!

2011-05-07 @ 08:00:47
URL: http://mooollys.blogg.se/
Postat av: karrochaan

sv: jo, jag tänker såhär: Människor har alltid ätit djur för att överleva, så varför skulle vi inte göra det nu? Vi behöver vissa saker (ämnen?) i kroppen och de får vi när vi äter djur. Dessutom: Om ett djur får döda ett annat och äta av det, varför kan inte människan få göra det med? Människan är också ett djur, det är det folk glömmer rätt ofta.

Sen så har jag inget emot veganer elr vegeterianer, jag respekterar de och de får ju göra hur de vill, det är ju deras liv :) det är bara mina tankar, jag gillar ju de inte precis mindre bara för att de inte äter kött :) har själv kompisar som är vegeterianer :)

2011-05-07 @ 12:22:38
URL: http://karrochaan.blogg.se/
Postat av: FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo

fick du väl?!

2011-05-09 @ 09:02:09
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: Molly Bergström, UPPSALA

Hej och förlåt för sent svar.

Du kanske märkte att blogg.se inte var riktigt 100% bra igår? =/

Hoppas allt är bra med dig och hoppas du får en jättebra måndag :)

KRAMAR!!!! :D

2011-05-09 @ 13:19:34
URL: http://mooollys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0